creëert reeds meer dan 40 jaar producten met een gegarandeerde kwaliteit en onmiskenbare smaak, ontworpen vanuit het kind.

Beste ouders,

Wij hebben deze site gecreëerd zodat Kinder dichter zou staan bij u en uw gezin. Om u gerust te stellen hebben wij ervoor gezorgd dat uw kinderen enkel toegang krijgen tot deze pagina's met uw goedkeuring.

Dit is de reden waarom u gevraagd wordt uw geboortedatum in te voeren.

Wij gebruiken cookies om het surfen te verbeteren, analyseren of personaliseren. Door verder te surfen op deze website, aanvaardt u onze cookies. Indien u deze niet wenst te aanvaarden, dient u uw instellingen aan te passen of deze site te sluiten. Gelieve ons cookie beleid te raadplegen voor meer informatie.

Om deze site te bezoeken moet u 12 jaar of ouder zijn of de toestemming van een ouder hebben gekregen.

Voer een geldige geboortedatum in.

Het verhaal van Kinder in de wereld

Vandaag Een goed gerespecteerd en graag gezien wereldmerk.

Vandaag is het merk Kinder goed gekend over heel Europa en tegelijk sterk uitbreidend over de hele wereld. Het geniet erkenning door het brede gamma, de kwaliteit en de creativiteit van haar producten. Gebouwd op 40 jaar geschiedenis, blijft Kinder een toekomstgericht merk, met vertrouwen in het feit dat haar grondwaarden niet beperkt zijn in tijd of ruimte. Onze missie is het helpen van ouders bij de ontwikkeling van hun kinderen dankzij vreugdevolle momenten.

2001 Kinder Joy: de verrassingen eindigen nooit.

Er is geen reden waarom warm weer in de weg zou staan van vreugdevolle lekkernijen van Kinder, vooral wanneer er van binnen een spannende verrassing zit. Daarom lanceerde Ferrero Kinder Joy, een uniek tussendoortje: een melkachtige crème en een crème van hazelnoten en cacao met twee knapperige wafelballen – met in elk ei een leuk stukje speelgoed.

1990 Kinder Bueno, de knapperige wafel met een romig hart.

Opgroeiend in de jaren '90, begonnen de consumptiegewoontes van kinderen te veranderen. Michele Ferrero beantwoordde dit met het creëren van een nieuw en innovatief product, Kinder Bueno: een lekker tussendoortje, in de eerste plaats voor tieners ontworpen.

1976 Kinder Melkschijfje: de "frisse" snack

De creativiteit van Michele Ferrero slaat weer toe. Het begon allemaal met het idee om een frisse snack voor kinderen aan te bieden. Een zachte cake met een melkachtige vulling: een product zonder kunstmatige kleurstoffen of bewaarmiddelen om in de koelkast te bewaren. Kinder Melkschijfje was gelanceerd, gevolgd door Kinder Pingui en andere Kindersnacks voor in de koelkast.

1975 Het schijfje cake, klaar om van te genieten.

Tijdens deze jaren van sociale verandering, merkte Michele Ferrero dat heel wat moeders niet langer de tijd hadden om huisgemaakte cakes voor het ontbijt of als tussendoortje voor hun kinderen te bakken. Daarom ontwierp hij Kinder Brioss, een schijfje cake, afzonderlijk verpakt en klaar om op elk ogenblik van te genieten. Enkele jaren later, werd Kinder Délice als een echt lekker tussendoortje aan deze productlijn toegevoegd.

1974 Kinder Surprise wordt geboren: Pasen het hele jaar door.

In 1974 werd Kinder Surprise gelanceerd. Alle kinderen houden van chocolade, spelletjes spelen en nieuwe dingen ontdekken. Zo werd het concept van een ei met een verrassend stukje speelgoed in niet langer tot Pasen beperkt, maar kon het elke dag zorgen voor een vreugdevol moment om samen te delen.

1968 De Kinder-revolutie: meer melk, minder cacao.

Tegen het einde van de jaren '60 besteedden de moeders meer aandacht aan voeding en kinderen werden kieskeuriger in wat zij graag aten. Michele Ferrero, de ontwerper van het merk Kinder, nam deze twee factoren ter harte en kwam met de perfecte balans tussen de twee – de Kinder Chocolate reep is speciaal voor kinderen gemaakt omdat het in kleine afzonderlijk verpakte stukjes is verdeeld, wat de moeders toelaat zich goed te voelen bij wat zij aan hun kinderen geven.

De gebeurtenissen die in deze tijdslijn werden geschreven, verwijzen naar de wereldgeschiedenis van Kinder, niet naar de geschiedenis van afzonderlijke landen.